کد خبر : ۲۲۱۸۳۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ ساعت ۰۶:۴۹


رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول معرفی شد/ حجت الاسلام ابوهلال: ازهیچ تلاشی در دزفول دریغ نکردم/ ارائه گزارش عملکرد دادگستری دزفول

طی مراسمی با حضور مسئولان، محمديارممبيني بعنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول معرفی شد.

 رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول معرفی شد/ حجت الاسلام ابوهلال: ازهیچ تلاشی در دزفول دریغ نکردم/ ارائه گزارش عملکرد دادگستری دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، رئیس اسبق دادگستری دزفول، پیش از ظهر امروز شنبه در آیین تودیع خود و معارفه رئیس جدید دادگستری دزفول که در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد:دادگستری مکلف به رسیدگی به جرائم خشن،ساده، امور مالی و ملکی است و وظیفه آن بگونه ای است که در تمامی شئونات شهرستان دخالت دارد.

حجت الاسلام صادق ابوهلال به ارائه گزارشی از عملکرد این دادگستری در سال 94 اشاره کرد و افزود: شعب تحقیق دادسرای شهرستان دزفول درسال 94 بالغ بر 28 هزار و 470 پرونده وارده داشتند که 26 هزار و 601 مورد از این پرونده ها مختومه شد.

وی آمار  پرونده های وارده و مختومه شعب محاکم جزایی و حقوقی دزفول در سال 94 را نیز به ترتیب 21 هزار و 424 پرونده و 19 هزار و 24 پرونده عنوان و تصریح کرد: دادگاه انقلاب شمال خوزستان نیز در دزفول قرار دارد که در سال گذشته 2 هزار و 985 پرونده وارد شعب مختلف آن شد اما خروجی و مختومه این شعب در همان سال بالغ بر 3 هزار و 38 پرونده بود.

رئیس اسبق دادگستری دزفول در ادامه تقویت و تجهیز واحد ارشاد این دادگستری را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و توضیح داد: افرادی با تحصیلات دکترا و کارشناس دراین واحد حضور دارند که  با بررسی شکایات ودادخواست ها مشاوره های خوبی را به مردم ارائه داده و نقش موثری در ریزش آمار پرونده‌های ورودی دارند.

تقویت شوراهای حل اختلاف دزفول

حجت الاسلام ابوهلال تقویت شورهای حل اختلاف را نیز دیگر دستاورد دادگستری دزفول در این مدت برشمرد و گفت: درسال94 حدود 12 هزار و 193 پرونده به این شورا وارد شده که تعداد 12 هزار و 39 پرونده عمدتا با مصالحه مختومه شده اند.

وی بابیان اینکه شورای حل اختلاف دزفول دارای یک مجتمع و برخوردار از 8 شعبه رأیی،7 شعبه مصالحه و 9 مجتمع در شهرهای اقماری شهرستان است که اعضای آنها بادرايت و بصورت کاملا رایگان مشغول به خدمت رسانی هستند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام ابوهلال بااشاره به وقوع چهارفقره قتل در یک ماه گذشته در دزفول و دستگیری تعدادی در این زمینه، افزود: کینه ها و انتقام ها در میان طوایف این نزاع ها عقبه دارد که با وساطت شورای حل اختلاف شهرستان این طوایف با یکدیگر صلح کردند.

وی بااشاره به نبود شورای حل اختلاف در شهر شمس آباد یادآور شد: اعضای شورای شهر و شهرداری شمس آباد قطعه زمینی رابرای احداث مجتمع شورای حل اختلاف در این شهر تحویل داده‌اند  که عملیات احداث این مجتمع در وضعیت خوبی بسر می برد.

اقدامات فرهنگی و عمرانی دادگستری 

رئیس اسبق دادگستری دزفول درمورد اقدامات فرهنگی و عمرانی این نهاد نیز عنوان کرد: بازسازی و توسعه نمازخانه دادگستری، ایجاد و راه اندازی باجه بانک ملی، نصب دو دستگاه خودپرداز، گسترش فضای سبز محوطه، ساخت بازداشتگاه متناسب با زندانیان، توسعه پارکینگ، جذب اعتبار برای خرید ملزومات به همت نماینده شهرستان از جمله طرح های اجرا شده در دادگستری دزفول در این مدت است.

حجت الاسلام ابوهلال با تاکید براینکه شهرستان دزفول به گواه آمارهای ارائه شده نسبت به سایر شهرستان های خوزستان از وضعیت امنیتی بسیار بهتری برخوردار است، گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد پرونده های وارده و باتوجه به کمبود کادر قضایی و اداری و کمبود اعتبارات هر قاضی در دادگستری دزفول معادل دو قاضی و هر کارمند برابر با دو نفر تلاش می کند که این امر ستودنی است.

وی با بیان اینکه قضات دادگستری دزفول بسیار متعهد، متدین و شریف هستند، ادامه داد: دربین این افراد جانباز، ایثارگر و روحانی نیز وجود دارد که موفقیت خود را مدیون آنها هستیم.

رئیس اسبق دادگستری دزفول همچنین با اشاره به اینکه زندان انقلاب نیز زیر نظر اين نهاد مدیریت می شود، افزود: در زندان دزفول بیش از دو هزار فرد زندانی وجود دارد که دو سوم آنها متعلق به شهرستان هستند که تمامی احکام آنها توسط قضات صادر شده است بنابراین این حجم سنگین از وظایف موجب می شود در برخی موارد نیز اشتباهاتی رخ دهد که امری طبیعی است.

ابوهلال همچنین خواستار تسریع در عملیات احداث ساختمان جدید دادگستری دزفول در کنار ندامتگاه این شهرستان شد و از الحاق 3 قاضی جدید به مجموعه دادگستری دزفول در آینده نزدیک خبرداد.

وی همچنین عنوان کرد: رئیس جدید دادگستری دزفول فردی متدین، توانا و متعهد با سابقه زياد است که امیدوار هستم در این پست جدید خود موفق و پایدار باشد.

حجت الاسلام ابوهلال درپایان با تقدیر از زحمات و همکاری های تمامی عوامل دادگستري، دادستان، مدیرکل دادگستری خوزستان و معاونین وی ، بیان کرد: در 19 سال حضورم در شهرستان دزفول ازهیچ تلاشی دریغ نکرده و سعي کردم امانت دار خوبی برای مردم باشم که به مناسبت اتمام ماموريتم در این شهرستان از همه مردم و مسئولان طلب حلالیت میکنم.

به گزارش دز ان ان، در این مراسم مدیرکل دادگستری خوزستان و تمامی معاونین وی، رؤسای دادگستری های شمال خوزستان، رؤسای شوراهای حل اختلاف و اعضای آنها، برخی قضات، رئیس حفاظت اطلاعات خوزستان، رئیس شورای حل اختلاف خوزستان، بسیاری از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی دزفول از جمله امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر، جانشین ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده راهور حضور داشتند.

درپایان این مراسم و با حضور اکثر مسئولان حاضر در این مراسم برروی جایگاه،  حکم محمديارممبيني بعنوان رئیس جدید دادگستری دزفول قرائت شد و از زحمات حجت الاسلام صادق ابوهلال توسط بسیاری از مسئولان شهرستان دزفول با اهدای لوح ها و هدایایی تقدیر بعمل آمد.

ممبيني پیش ازاین بعنوان رئیس دادگستری شهرستان ماهشهر مشغول به فعالیت بوده است .

حجت الاسلام ابوهلال نیز بعنوان قاضی دادگاه تجدید نظر استان خوزستان معرفی شد.

برچسب ها: رئیس دادگستری دزفول